Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiotem działalności przedszkola jest praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza z dziećmi w wieku przedszkolnym.
- Swoją działalność przedszkole prowadzi od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 17.00. Podstawa programowa realizowana jest w czasie godzin pracy przedszkola.
- Praca jest organizowana odpowiednio do potrzeb i możliwości rozwojowych wychowanków i prowadzona w ramach określonych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego obszarów edukacyjnych, w oparciu o przyjęty program wychowania przedszkolnego.
- Przedszkole wspomaga rozwój i edukację dzieci, poprzez pełnienie funkcji opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej. Przedszkole zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.
Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego celem wychowania przedszkolnego jest "wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania - uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji."
Wynikające z powyższych celów zadania przedszkole realizuje w ramach następujących obszarów edukacyjnych:
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka.
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Szczegółową organizację pracy przedszkola w danym roku szkolnym określa "Arkusz organizacji pracy przedszkola" sporządzony przez dyrektora, zaopiniowany przez związki zawodowe, radę pedagogiczną, radę rodziców i zatwierdzony przez Mazowieckie Kuratorium Oświaty oraz Organ Prowadzący.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 16-11-2021 - Edycja treści
- 17-11-2020 - Edycja treści
- 31-05-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 719